تکواندو
تربیت بدن و تربیت روح

 

1- بدن خود را گرم كنيد : قبل از تمرين به مدت 5 دقيقه با تمرينات كششي بدنتان را گرم كنيد .

2- به آرامي بدويد : پس از گرم نمودن شروع به دويدن آرام نمائيد . ميزان دويدن به ترتيب از هفته اول 10 ، 15 ، 20 ، 25 ، و 30 دقيقه تعيين شده است .

3- به حالت اوليه بر گرديد : بلافاصله بعد از اتمام دويدن ، به مدت 5 دقيقه با راه رفتن معمولي تمرين خود را ادامه دهيد تا فشارخون و حرارت بدنتان به حالت اوليه خود باز گشته و تمرين لذت بخش تر گردد.



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط جواد مودب پور

 

انتقاد و تشویق بر موفقیت ورزشکاران تاثیرگذار است. این انتقادات ممکن است از طرف حریفان یا گروه‌های خودی صورت بگیرد. با توجه به این که عوامل روانی تاثیر زیادی در بر عملکرد ورزشکاران دارد انتقاد نیز بسته به این که از سوی چه کسی مطرح شود، می‌تواند تاثیر دوگانه‌ای بر عملکرد ورزشکاران داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان چند دانشگاه آمریکایی با انجام تحقیقات به این نتیجه‌ رسیدند که شنیدن انتقاد از سوی گروه حریف باعث پیشرفت ورزشکاران می‌شود.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که وقتی انتقاد از سوی رقیب باشد، کارایی فرد ورزشکار بالا می‌رود، اما انتقاد از جانب اعضای تیم خودی ممکن است کارایی فرد را کاهش دهد، انتقادهای خارجی از طرف رقیبان می‌تواند باعث پیشرفت ورزشکاران شود.



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط جواد مودب پور

اکثر جوانان، در دريافت وزن و بالا بردن آن، دچار مشكل هستند. تنها راه افزايش وزن در شما ورزش و فراوان خوردن است.
در اينجا 10 روش تغذيه اي براي بالا بردن وزن بدون دريافت ميزان بالايي از چربي پيشنهاد مي شود:
1 – غذاي بيشتر، بيشتر و بيشتر
چنانچه ورزش مي كنيد و رشد نداريد، تنها مشكل به اندازه كافي نخوردن شماست. چطور انتظار داريدوقتي كالري كافي را براي پر كردن ميزان سوخت كالري بدنتان در روز مصرف نمي كنيد، افزايش وزن بيابيد؟ به عنوان يك وعده غذايي متوسط، شما بايستي روزانه 10 كالري به ازاي هر (پوند) از وزن بدنتان دريافت كنيد تا بدن قادر به ترميم و رسيدگي كه به تمام اجزاي بدن باشد، حالا به منظور افزايش وزن، بايد حداقل 500 كالري درروز و هر وعده غذايي مصرف كنيد تا ميزان كالري دريافتي از حد نرمال آن بالا رفته، موجب بالا رفتن وزن شود. هر چه بيشتر بخوريد، پتانسيل رشد بيشتري توليد مي كنيد. همچنين بايستي قدرت انتخاب در مورد غذاي مصرفي تان داشته باشيد تا بدون افزايش ميزان چربي و دريافت آن به مقدار زياد وزنتان بالا برود.

ادامه مطالب....



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط جواد مودب پور

 

دکتر امیر کامران نیکوسخن

همانطور که می دانید ورزش در کنار تغذیه مناسب و مصرف منظم دارو (قرص یا انسولین) سبب کنترل قند خون شما خواهد شد. یک فرد دیابتی باید با فراگیری آموزش لازم و به کمک کنترل روزانه قند خون و ادرار، بین فعالیت بدنی، غذا و داروی خود تعادل مناسب ایجاد کند تا نه تنها از افزایش قند خون خود جلوگیری کند بلکه مانع هیپوگلیسمی یا افت قند خون نیز شود.

فعالیت بدنی و ورزش در زندگی شما تأثیرات مثبتی دارد از جمله:

·حساسیت بدن شما را به انسولین افزایش می‌دهد و سبب کاهش قند خون می شود.

· در تنظیم فشار خون مؤثر است.

· با کاهش توده چربی بدن به کاهش وزن شما کمک می کند.

· سبب افزایش انرژی و کاهش استرس شما می شود.

· سبب کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می شود.

· سبب پیشگیری از مشکلات قلبی – عروقی و حوادث عروقی مغز می شود.

· به استحکام استخوان ها کمک کرده و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

· و ...

ادامه مطالب...



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط جواد مودب پور

 

توجه به ورزش و فعالیت بدنی به عنوان راهکار اصلی پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها محسوب شده و عامل ایجاد سلامت عمومی و کاهش سطح ناتوانی در جمعیت بیمار محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، روشهای پیشگیری و درمان در علم پزشکی از دیر باز تا‌کنون رو به توسعه و رشد بوده و محدود به درمانهای دارویی نیست. بسیاری از بیماریها، همچون دیابت نوع دوم و بیماریهای قلب و عروق، قابل پیشگیری هستند و در جامعه صنعتی امروز، توجه به ورزش را به عنوان موثرترین عامل پیشگیری در نظر می‌گیرند.

نرمش و تمرینات بدنی، جزو بسیار با ارزشی از ورزش است که باعث پیشگیری از بیماری و ناتوانی جسمی می‌شود. الگوی زندگی اگر شامل تمرینات بدنی باشد، فواید طبی چشمگیری به همراه خواهد داشت.



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط جواد مودب پور

محیط و تسهیلات استخر محل مناسبی برای تفریح و شادی است و ورزش را به کاری مفرح مبدل میکند. "ورزش بیشتر" توصیه پزشکان به همه ما است، اما ممکن است شما جزو افرادی که به دلایل مختلفی چون آرتروز، اضافه وزن و یا شیوه زندگی بسیار کم تحرک، نگران تاثیر منفی ورزش بر استخوانها، مفاصل و ماهیچه هایشان هستند، باشید. شاید پذیرفتن این موضوع که به ورزش بپردازید اصلا برایتان ممکن نباشد، آن هم در آب. اما توصیه پزشکان به چنین افرادی همین است: ورزش در آب.

بسیاری از افراد حداقل به خاطر یکی از دلایل زیر به ورزش در آب میپردازند :

• تناسب و سلامت جسم : سیستم قلبی- عروقی مقاوم، ماهیچه های نیرومند و پرتوان، انعطاف پذیری، هماهنگی، چالاکی و تعادل همه از اجزاء تشکیل دهنده جسمی متناسب و سالم هستند که با پرداختن به ورزش در آب به دست می آیند و تقویت میشوند.


ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط جواد مودب پور

ورزش منظم یکی از مهمترین راهکارهای کسب سلامتی برای بچه ها و بزرگسالان است. فعالیت بدنی، وزن مطلوب را حفظ می کند، طول استخوانها را افزایش می دهد و در نهایت از خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی می کاهد. پزشکان باید موقعیت وزنی کودکان ونیز میزان فعالیت بدنی آنها را طی یک دوره پزشکی مداوم ارزیابی کنند. متخصصان موظفند با توصیه های ساده به بچه ها و خانواده ها زمینه را طوری فراهم کنند تا با حداقل صدمه، حداکثر نشاط و لذت حاصل شود. همه افراد به ورزش نیازمندند. معمولاً پزشکان با توجه به سن، موقعیت فیزیکی، مراحل پیشرفت و میزان علاقه مراجعه کنندگان جوان و نوجوان مناسب ترین فعالیت بدنی را به آنها توصیه می کنند. نادیده گرفتن ارتقاء سلامتی بین افراد جوان و خردسال به دو دلیل است: 1) تنبلی و سستی بین بزرگسالان بیش از کودکان است چون بچه ها به طور طبیعی و ناخود آگاه فعال هستند. 2) خطر ابتلا به بیماریهایی مثل دیابت و بیماریهایی قلبی بین افراد بالغ بیشتر است. به هرحال، با توجه به بررسی های انجام شده ، کودکان و نوجوانان به طور کامل فعال و با تحرک نیستند. شایان ذکر است که باید بچه ها به ورزشهایی بپردازند که برای بهبود بیماریهای قلبی و نیزارتقاء سلامتی طولانی مدت مفید است. متاسفانه تقریباً بیش از نیمی از آنها فعال نیستند. ضمناً، دخترها در خلال سن بلوغ و پس از آن کمتر از پسرها به ورزش می پردازند . این روند حتی با آموزشهای پزشکی و ورزشی هم قابل درمان نیست. تنها کمی بیش از یک دوم دانش آموزان دبستان و راهنمایی باید در کلاسهای ورزشی روزانه شرکت کنند. میزان اهمیت به ورزش بین دانش آموزان دبیرستانی نه تنها نباید کاهش یابد بلکه باید افزوده شود.



ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط جواد مودب پور

صفحه قبل 1 صفحه بعد